Bli medlem!

Medlemskapet ger dig:

• Möjligheter till påverkan inom vägledningsområdet lokalt och nationellt. Föreningens styrelse är ofta representerad i olika arbetsgrupper och är remissinstans inom departement och myndigheter gällande väglednings- och utbildningsfrågor.
  • Tidningen Vägledaren – i utbildning och arbetsliv 4 gånger/år. Tidningen är ett forum för debatt, har temanummer, ger riktad kompetensutveckling, nya idéer och intressanta tillbakablickar.
  • Rabatt på konferenspriset till föreningens nationella tvådagars Vägledarkonferens, skräddarsydd för vägledare, oavsett arbetsområde. Konferensen ger även tillfälle till möten, utbyte av tankar och erfarenheter med vägledningsintresserade från hela landet.
  • Föreningen har Etiska riktlinjer och Etiska rådet som stöd för dig i din yrkesutövning.
  • Föreningen ingår i ett världsomfattande nätverk av vägledare. Genom samarbetet inom EU kan du genom föreningen t ex söka stipendium för att studera vägledning i ett annat land och du kan också få en chans att vara värd för vägledare från andra länder.

Köpevillkor för medlemskap:

Sveriges Vägledarförening

c/o William Lindo

Hornsgatan 73

118 49  Stockholm

Org.nr: 822001-5229

info(at)vagledarforeningen.se

Ångerrätt
Din ångerrätt gäller under 14 dagar. När du kontaktar oss måste det tydligt framgå att du ångrar dig. Ångerrätten börjar löpa från den dagen du betalade för ditt medlemskap. Om du utnyttjar din ångerrätt inom dessa 14 dagar så har du rätt att få tillbaka hela din medlemsavgift. Efter att ångerrätten har löpt ut kan du fortfarande säga upp ditt medlemskap men du får ingen återbetalning av medlemsavgiften.

Betalning
Som privatperson kan du betala din medlemsavgift med swish eller via bankgiro. Fakturan laddar du ner från medlemssidan.

Återbetalning
Om du utnyttjar din ångerrätt, betalar vi tillbaka din medlemsavgift inom 30 dagar från att vi mottog meddelandet om att du ångrat dig.

Priser
Medlemsavgiften anges i svenska kronor (SEK). Medlemsavgift i en ideell förening är momsbefriad.

Överbetalning av medlemsavgift eller dubbel betalning av medlemsavgiftsfaktura
Om du betalar in ett högre belopp än det på fakturan bokförs det beloppet som gåva. Om du betalar in din medlemsfaktura två gånger, bokförs det beloppet som förskottsbetalning för nästkommande år.

Från 1 januari 2023 har föreningen inte möjlighet att fakturera arbetsgivare för medlemsavgiften. Du som medlem behöver själv betala din medlemsavgift till föreningen. Om din arbetsgivare ska stå för kostnaden får du själv be om ersättning för utlägg.

Medlemsansvarig

Anita Edvinsson