Spännande nyheter Vägledarkonferensen 2021!

Under förra årets konferens tvingades vi att tänka nytt och digitalt. Efter hårt arbete lyckades vi ge våra konferensdeltagare en uppskattad tillställning, om än något nerskalad. Utvärderingen gav oss fina omdömen. När det blev klart för oss att även årets konferens skulle bli digital ville vi dock inte stanna vid förra årets upplägg. Vi ville fortsätta vår egen innovativa resa, för att göra upplevelsen bättre för er som vi finns till för – Sveriges vägledare.

Ny digital mingelfunktion
En sak vi tyckte var tråkig med förra årets upplägg, var att vi inte kunde erbjuda våra konferensdeltagare möjlighet till att mingla med gamla kollegor och vänner. Det tror vi att vi nu har hittat en lösning på. Med hjälp av eventföretaget Around the corner, som hjälper oss att anordna årets konferens, har vi tagit fram en digital mingelfunktion, där ni kan samtala med varandra i en virtuell värld. Ni gestaltas som en avatar (precis som ABBA!), men ni kan också dela era webbkameror med varandra medan ni samtalar – nästan som på riktigt. Här hittar ni en genomgång av årets spännande mingelfunktion (FILM).

Känns det fortfarande oklart om hur ni ska göra?
Gå in här och testa redan nu – när det än passar er!
Ni är också varmt välkomna att höra av er om ni har frågor till info(at)vagledarforeningen.se.

6 inspelade seminarier, tillgängliga efter konferensen
Vi tyckte också att det var tråkigt att vi inte kunde erbjuda våra uppskattade seminarier under förra årets konferens. Detta har vi nu löst genom att samla in förinspelat material från några mycket spännande personer. Detta material kommer finnas tillgängligt för våra konferensdeltagare under två veckor från det att själva konferensen har ägt rum. Samtliga deltagare kommer få inloggningsuppgifter för att via vår hemsida ta del av detta, precis som när våra medlemmar tar del av Fredagsgruppens material. Det betyder att ni kommer kunna kompetensutveckla er själva i lugn och ro, när andan faller på.

Vi hoppas att ni är lika entusiastiska som vi över årets konferens.
Se alla nya seminarier, programmet samt anmälan här.