Konferensen

Varje år i oktober anordnar Sveriges vägledarförening en rikskonferens för dig som arbetar med/eller är intresserad av vägledningsfrågor.

Allt är Möjligt – En vägledning i framkant!

Sveriges Vägledarförenings konferens
24-25 oktober 2019
Essinge konferenscenter Stockholm

Anmälan för early bird-pris är förlängt till senast 25/5!

Med vilka attityder och värderingar går vi studie- och yrkesvägledare in i våra samtal där vi träffar vägledningssökande vars normer helt skiljer sig från våra. Hur kan du motivera individer att engagera sig i sin framtid när vi vet så lite om yrken som t.ex molnvakt, humordirektör, distanskirurg eller robotfamiljeterapeut. Är vi vägledare rustade för att möta framtiden när hälften av jobben i Sverige riskerar att bli digitalt ersatta.

Årets konferens vill göra dig uppmärksam på de normer och värderingar som påverkar våra samtal och bidra till att du med vidgade perspektiv tar dig an framtiden.

Höjdpunkter ur programmet:

• Sofia Rasmussen om framtiden
  • Mia Lindberg – nyvald hedersmedlem i Sveriges Vägledarförening
  • Tobias Karlsson, dansare, om att vara annorlunda
  • Och så kommer Sara Lund att utmana oss

+ alla seminarier där även du har möjlighet att bidra med det du har utvecklat i ditt arbete.

Fram till 25/5 har du möjlighet att anmäla dig för earlybird-pris på 4.300:- för medlemmar och 4.900:- för övriga.
Vid anmälan från 26/5 och framåt betalar du ordinarie pris på 4.900:- för medlemmar och 5.500:- för övriga.

Vykortsinbjudan kommer i din brevlåda i augusti och fullständigt program publiceras på föreningens hemsida inför semestern.

Anmäl dig här